Δευτέρα 15 Αυγούστου 2016

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΙΣΧΥΡΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

Δημιούργησε έναν Επίγειο Παράδεισο
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ_COSTA NAVARINO
Δάμασε αγριεμένους ωκεανούς, αφιλόξενους. 
Τους κατέκτησε. 
Υποκλίθηκαν με δέος στο πάθος του για ζωή ακόμη και τα στοιχεία της Φύσης. 
Χρειάστηκε να νικήσει ένα από τα πλέον Ισχυρά Τέρατα του Πλανήτη, την Ελληνική Γραφειοκρατία, το αενάως διεφθαρμένο Πελατειακό Κράτος και τους στρατούς του, κρυφούς και φανερούς, ώσπου να δει ένα ακόμη μεγάλο του όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα: Nα μετατρέψει την Μεσσηνία σε Τοσκάνη της Ελλάδος.
H προσπάθεια του «καπετάν» Βασίλη Κωνσταντακόπουλου θα γραφτεί στην ιστορία ως η πιο κραυγαλέα περίπτωση επιχειρηματία που δέχθηκε τέτοιου μεγέθους πόλεμο προκειμένου να μην προχωρήσει στην ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων που μόνο καλό είχαν να προσφέρουν στον τόπο του,
 
Αντιμετώπισε πάνω από 60 δίκες που εκδόθηκαν γι’ αυτόν, πάνω από 65 αποφάσεις των νομαρχιακών και δημοτικών συμβουλίων, γνωμοδοτήσεις και χιλιάδες υπογραφές υπαλλήλων και υπουργών!






Οι Lloyd’s List χαρακτήρισαν τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο «Greek King of Containers».
Το πολυδαίδαλο τέρας της γραφειοκρατίας, για να «χορτάσει», χρειάστηκε πάνω από 3.000 υπογραφές αρμόδιων υπουργών ως και απλών υπαλλήλων από το 1997 ως το 2010 στην πρώτη φάση της επένδυσης Costa Νavarino, την οποία υλοποίησε η εταιρεία του ΤΕΜΕS ΑΕ. Το ίδιο διάστημα, εκδόθηκαν πάνω από 20 υπουργικές ή κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ), 600 αδειοδοτήσεις και γνωμοδοτήσεις, ενώ χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον 80 μικρές ή μεγάλες μελετητικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίες απασχόλησαν 1.200 μελετητές. Ταυτοχρόνως, έγιναν πάνω από 60 δίκες σε όλους τους βαθμούς, ενώ εκδόθηκαν περισσότερες από 25 αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου Μεσσηνίας και πάνω από 40 αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων.
O πόλεμος που δέχθηκε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις ήταν ανηλεής και πρωτοφανής όπως και οι ανυπόστατες και κατασκευασμένες κατηγορίες ότι ο ίδιος δεν έβαλε καθόλου χρήματα για την επένδυση και πως όλα τα κεφάλαια ήταν από επιδοτήσεις. Παρόλα αυτά ακόμα και η τοπική κοινωνία που, σε ένα μεγάλο μέρος της, αντιδρούσε, τώρα μάλλον «γεύεται» τα «θετικά» της επένδυσης από το ξενοδοχείο-κόσμημα της Μεσσηνίας που αποτελεί παγκόσμιο πόλο έλξης τουριστών.



Οι Lloyd’s List, σε ένα αφιέρωμα που έκαναν το 2004, με αφορμή την επέτειο για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας του Costamare, ονόμασαν τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, «Greek King of Containers». Βέβαια, ο τίτλος αυτός του ανήκει δικαιωματικά, δεδομένου ότι τον Ιούνιο του 2007 διέθετε 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που η συνολική τους χωρητικότητα ανερχόταν σε 2.612.337 dwt.
Έτσι ξεκινούσε το αφιέρωμα στον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο ο Σάββας Ν. Αθανασίου στην εφημερίδα Κέρδος το 2007. Ο καπετάν Βασίλης βρισκόταν ακόμη στη ζωή.
Ο καπετάν Βασίλης γεννήθηκε το έτος 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας, πρόκειται για ένα ορεινό χωριό κοντά στην Καλαμάτα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα. Ηρθε μετά η Κατοχή. Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ). Το έτος 1948 ήρθε στην Αθήνα, ανήμερα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου. Το σπίτι που έμενε ήταν στον Κολωνό.Κάθε ημέρα έπαιρνε το λεωφορείο της γραμμής 10, που έκανε τη διαδρομή Βοτανικός – Ιπποκράτους. Κατέβαινε στη στάση Αραχώβης και πήγαινε στην πλατεία Εξαρχείων, όπου μοίραζε σε σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ. Στη συνέχεια, έπιανε δουλειά στις 7.30 το πρωί σε μία βιοτεχνία κουμπιών που βρισκόταν στη διασταύρωση Περικλέους και Ευαγγελιστρίας. Μετά την εργασία στη βιοτεχνία, κατευθυνόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου ήταν το νυχτερινό Γυμνάσιο. Με το τραμ της γραμμής 4 πήγαινε στο Ρουφ και στη συνέχεια με τα πόδια κατέληγε κατάκοπος στο σπίτι του στον Βοτανικό.
Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές».
Μιλώντας στις 27 Ιουλίου 2006 στην τελετή άφιξης του μεγαλύτερου πλοίου κοντέινερ στον κόσμο, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, είπε ακόμη ότι: «Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που με αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες».
Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας. Το έτος 1962 συναντά την Κάρμεν, την οποία τα επόμενα δύο χρόνια τη νυμφεύθηκε και απέκτησαν στη συνέχεια τρία αγόρια. Τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971 και τον Χρήστο το 1974. Από το πρώτο φορτηγό…
Η καριέρα του καπετάν Βασίλη ως εφοπλιστής ξεκίνησε σε ηλικία 27 ετών. Τότε απέκτησε ένα μικρό φορτηγό πλοίο, με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή και στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε. Το 1974 ίδρυσε την εταιρεία Costamare Shipping SA. Οταν άρχισε η ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 – 1984, ο καπετάν Βασίλης αγόρασε οκτώ πλοία. Η συνολική τους αξία δεν υπερέβαινε την αξία που θα τα αγόραζαν σε διαλυτήριο πλοίων.
Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρ. Καλλιμανόπουλου, προσέλαβε το εξειδικευμένο προσωπικό της και προσπάθησε να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Μέσα σε μία εικοσαετία η εταιρεία γιγαντώθηκε, αφού στη διάρκεια αυτών των χρόνων ανανεώθηκε σημαντικά ο στόλος με νεότερα πλοία. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt. Το 1996 ο καπετάν Βασίλης εξελέγη πρόεδρος (ο τέταρτος στη σειρά) της Helmepa και στη συνέχεια το 2000 ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος στο μεγαλύτερο κοντέινερ.
Από τις αρχές του 2000, η εταιρεία κατήρτισε ένα μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο που προσέγγισε το 1 δισ. δολάρια για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Μάλιστα, το έτος 2006, η εταιρεία παρέλαβε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το μήκος του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ήταν ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπορούσε να μεταφέρει 9.500 εμπορευματοκιβώτια. Το προηγούμενο μεγαλύτερο πλοίο κοντέινερ το είχε παραλάβει το 2000, πάλι ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Το μήκος του πλοίου είναι 350,56 μέτρα και πλάτος 43 μέτρα, ενώ η ταχύτητα που αναπτύσσει φθάνει μέχρι και τους 25,5 κόμβους την ώρα. Το μέγιστο βύθισμα είναι 14,5 μέτρα και μεταφέρει 107.000 τόνους φορτίου. Το πλοίο αυτό ήρθε στον Πειραιά στις 27 Ιουλίου του 2006, ονομάσθηκε «Cosco Hellas» και ύψωσε την ελληνική σημαία.
Ηταν το πέμπτο πλοίο, στη σειρά της νέας γενιάς νεότευκτων που παρέλαβε συνολικά η Costamare, από τα κινεζικά ναυπηγεία της Σαγκάης. Η συνολική επένδυση των πέντε πλοίων – μαμούθ ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ταυτόχρονα ναυλώθηκαν για δώδεκα χρόνια στον κινεζικό κολοσσό Cosco, με το αστρονομικό ποσό των 900 εκατ. δολαρίων.
Με άλλα λόγια, στα επόμενα χρόνια όχι μόνο εξασφαλίσθηκε η απόσβεση των πλοίων, αλλά κατοχύρωσε και κέρδη 300 εκατ. δολαρίων και επιπλέον. Αναφερόμενος ο τότε Πρωθυπουργός στον  Β. Κωνσταντακόπουλο, στη διάρκεια της τελετής είπε:
«Καπετάν Βασίλη, είμαι βέβαιος ότι η παρουσία σου σε αυτόν τον χώρο, περισσότερο από μισό αιώνα, σου έδωσε πολλές χαρές αλλά και μεγάλες εμπειρίες. Εκείνο που νομίζω ότι αξίζει να ειπωθεί δημόσια, είναι ότι υπήρξες πρότυπο επιχειρηματικής δράσης και επιτυχίας, αλλά, συνάμα, και κοινωνικής ευθύνης. Και το λέω αυτό, όχι τόσο για να κάνω φιλοφρόνηση όσο γιατί νομίζω ότι αξίζει τον συμβολισμό να χρησιμεύει το δικό σου παράδειγμα, με την ευχή να βρει άξιους συνεχιστές και στην ίδια σου την οικογένεια αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα των ναυτικών της χώρας μας. Και, τέλος, μια πατροπαράδοτη ευχή: Καλές θάλασσες στο ”Cosco Hellas”».
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος στην αρχή της χρονιάς του 2005 τάραξε στην κυριολεξία τα νερά όταν στην κοπή της πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, απαντώντας σε πρόσκληση του υπουργού Εργασίας κ. Π. Παναγιωτόπουλου να επενδύσουν οι εφοπλιστές στην πατρίδα τους, τόλμησε να καυτηριάσει την ελληνική γραφειοκρατία. Λίγο αργότερα διατύπωσε δημόσια την πρότασή του να δημιουργηθεί από την κυβέρνηση γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων.
Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής αφουγκράστηκε τις απόψεις του και τον κάλεσε σε ιδιαίτερη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ύστερα από μερικές εβδομάδες, στις 5 Απριλίου 2005, και συζήτησαν αναλυτικά για το τι ακριβώς απαιτείται, ώστε να διευκολυνθούν οι εφοπλιστές και οι άλλοι ιδιώτες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Η πίκρα του καπετάν Βασίλη ήταν δικαιολογημένη από την ταλαιπωρία που είχε υποστεί για την προσπάθειά του να επενδύσει στην ξηρά.
          Το έτος 1997 οραματίστηκε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Καλαμάτα, όπου το συνολικό κόστος θα υπερέβαινε στην πρώτη φάση τα 300 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή της τα 600 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, από τότε αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα με την έκδοση αδειών, με αποτέλεσμα να περνούν τα χρόνια και να κατατρίβεται καθημερινά για τη διεκπεραίωσή τους, τη μια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, την άλλη στην Πολεοδομία και τη μεθεπόμενη στους διαδρόμους κάποιου υπουργείου.
Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας έμοιαζε ανίκητο. Η βοήθεια του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή θα ήταν καταλυτική. Το καλοκαίρι του 2010 το όνειρο του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου πήρε σάρκα και οστά. Ο ίδιος λίγους μήνες αργότερα, στις25 Ιανουαρίου 2011, θα έφευγε νικητής από τη ζωή. Τώρα απολαμβάνει από ψηλά το υπέροχο δημιούργημά του και παρακολουθεί τους παιδιά του που βάζουν πλέον την δική τους υπογραφή στη συνέχεια του ονείρου.
Όταν ξεκινούσε η επένδυση στην Πύλο με το Costa Navarino, ο νεαρός – τότε – Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος σπούδαζε στη Λωζάννη τουριστικές επιστήμες. Στο Ecole Hoteliere de Lausanne. Λες και ο πατέρας του, αλλά και ο ίδιος, τα είχαν σχεδιάσει όλα με την κάθε λεπτομέρεια. O κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση και με τις ανάλογες σπουδές.
Τον Αύγουστο του 2013 το Newsbomb θα έγραφε για τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο: Σήμερα, το «αφεντικό» του Costa Navarino, έχει μία αξιοζήλευτη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Έχει αναγάγει σε στόχο την προστασία της φύσης και την οικολογική συνείδηση, απαντώντας έτσι εμμέσως στους όποιους αρχικούς πολέμιους. Τώρα, στόχος είναι οι νέες επενδύσεις και φυσικά η επιτυχής πορεία του τουριστικού εγχειρήματος στη Μεσσηνία.  Σήμερα το Costa Navarino έχει εγκαθιδρυθεί στη διεθνή τουριστική αγορά, ενώ ανήκει στους εργασιακά καλύτερους χώρους της Ελλάδας, απασχολώντας περισσότερα από 1.200 άτομα. Χωρίς να εγκαταλείπει τον στόχο του, να μετατρέψει τη Μεσσηνία σε Τοσκάνη της Ελλάδας -όπως ο ίδιος έχει δηλώσει- ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος συνεχίζει ακάθεκτος μετατρέποντας το Costa Navarino σε έναν διεθνή πολυτελή τουριστικό προορισμό, έχοντας λάβει δεκάδες τιμητικές διακρίσεις μεταξύ των οποίων και από την ταξιδιωτική ιστοσελίδα του CNN ως ένα από τα καλύτερα παραθαλάσσια θέρετρα παγκοσμίως. Τα spa έκτασης 4.000 τ.μ., με τις θεραπείες που στηρίχτηκαν σε περιγραφές που βρέθηκαν χαραγμένες σε πινακίδες με τη Γραμμική Β΄ γραφή στο ανάκτορο του Νέστορα και χρονολογούνται από την εποχή του Ομήρου, έχουν καταφέρει να πείσουν και τον πλέον κακόπιστο κριτή.
Όπως και τα «Dunes Course» και «Bay Course», τα δύο γήπεδα γκολφ, 18 οπών το καθένα, που έχουν σχεδιαστεί από τους παγκόσμιους πρωταθλητές Bernhard Langer και Robert Trent Jones Jr και τα οποία διαχειρίζεται η Troon Golf. Η επένδυση, συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, από τα οποία έχουν δαπανηθεί, έως σήμερα, 550 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του έργου, έχει μετατρέψει τη Μεσσηνία σε τουριστικό θέρετρο και αγαπημένο προορισμό εκατοντάδων celebrities. Ο Ίθαν Χοκ, ο Μπραντ Πιτ με την Αντζελίνα Τζολί, η πριγκίπισσα του Μαρόκου Λάλα Σάλμα, και ο πρωθυπουργός του Κατάρ, Χάμαντ Μπιν Τζάσιμ μπιν Τζάμπερ αλ Θάνι, συγκαταλέγονται στη λίστα των ξένων VIPs που έχουν επισκεφθεί το resort.
O Bασίλης Κωνσταντακόπουλος «έφυγε» από τη ζωή ένα χρόνο μετά την ολοκλήρωση του έργου του στη Μεσσηνία, στα 76 του χρόνια. Άφησε πίσω μία αυτοκρατορία στη θάλασσα και στη στεριά και τρεις διαδόχους. Τον Αχιλλέα, που «κινεί» το Costa Navarino, τον Κωνσταντίνο και τον Xρήστο.
«Πρέπει να σας γίνει συνείδηση ότι η φιλοσοφία του εύκολου κέρδους και της αρπαχτής δεν έχει μέλλον. Aν το έκανα εγώ, δεν θα είμαστε εδώ τώρα».
Η φράση αυτή του «πατριάρχη» της οικογένειας έχει μείνει χαραγμένη στη μνήμη και των τριών αγοριών και ιδιαίτερα για τον Αχιλλέα έχει γίνει οδηγός ζωής .
Δεν είναι τυχαίο ότι η CostaNavarino βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον –και μοναδική στον τουριστικό τομέα- σύμφωνα με την έρευνα που διοργάνωσε το Great Place to Work® Institute Hellas.
Το εργασιακό περιβάλλον αποτελεί βασικό όχημα για την επιτυχία και η CostaNavarino είναι ένας χώρος όπου μέσω της αδιάλειπτης εκπαίδευσης, υπάρχει συνεχής εξέλιξη και επιβράβευση. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός κλίματος δημιουργικότητας, αλληλοσεβασμού αλλά και χαράς. Η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιεί κάθε αφορμή για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων, μέσα από πρωτοβουλίες όπως οι μηνιαίες βραβεύσεις των συνεργατών, οι εκδηλώσεις κοινωνικής αλληλεγγύης και η Ετήσια Γιορτή Συνεργατών. Ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση δίνεται στη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων, καθώς και στη διασφάλιση της αμφίδρομης επικοινωνίας, μέσω πολιτικής «ανοικτής πόρτας», προγραμμάτων coaching και mentoring και έκδοσης μηνιαίου περιοδικού. Παράλληλα, οι συνεχείς προσπάθειες διασφάλισης άριστων εργασιακών συνθηκών πλαισιώνονται από σειρά ειδικών παροχών και προνομίων.
                      
Ο ίδιος ο καπετάν Βασίλης δήλωνε:
«Δεν θα αφήσω τα καράβια για να γίνω ξενοδόχος και βιομήχανος…»
Στο διαχρονικό ερώτημα «αν ο ελληνικός εφοπλισμός είναι σε θέση να επενδύσει στη χώρα του», ο κ. Β. Κωνσταντακόπουλος θα απαντούσε το 2007: «Ο ελληνικός εφοπλισμός, ειδικά τα τελευταία χρόνια, συγκεντρώνει μεγάλο πλούτο και πιστεύω ότι πολλοί πλοιοκτήτες, ειδικά της δικής μου ηλικίας, θα θέλανε να επενδύσουν στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στους τόπους καταγωγής τους, για λόγους που ο καθένας μπορεί εύκολα να καταλάβει. Ο λόγος που δεν το κάνουν είναι η γραφειοκρατία και η ασάφεια στο νομοθετικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό πρότεινα να ιδρυθεί ένα γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων, που θα έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες στην αδειοδότηση των σοβαρών επενδύσεων. Με άλλα λόγια: Ο επενδυτής θα υποβάλει το επενδυτικό του πρόγραμμα στο γραφείο αυτό, το οποίο θα αποφασίζει εάν η συγκεκριμένη επένδυση ενδιαφέρει το κράτος, θα ελέγχει τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία του υποψήφιου επενδυτή και θα παίρνει μια εγγυητική επιστολή τραπέζης με την οποία θα εξασφαλίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος μόλις εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες. Ταυτόχρονα όμως θα δεσμεύεται και το κράτος για τον χρόνο έκδοσης των αναγκαίων αδειών, για να μπορεί έτσι κάθε ενδιαφερόμενος να κάνει το πρόγραμμά του».
Σήμερα όλη η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου έχει αγκαλιάσει το δημιούργημα του καπετάν Βασίλη στη Μεσσηνία. Το Costa Navarino είναι ένας ονειρεμένος προορισμός που υποδέχεται χιλιάδες τουρίστες από όλες τις χώρες του κόσμου, οι οποίοι επιστρέφουν στις πατρίδες τους με τις καλύτερες αναμνήσεις από την γεννέτειρα γη της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.

kourdistoportocali.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: